E-Book Further Mathematics For The Physical Sciences (By Michael Tinker, Robert Lambourne)


Publisher:

Wiley
Date:2000-05-17
ISBN-10:9780471867
ISBN-13:9780471867234
Language:English
Pages:744
Added:2018-11-24 13:10:10

English

Description:

Further Mathematics for the Physical Sciences Further Mathematicsfor the Physical Sciences aims to build upon the reader's knowledgeof basic mathematical methods, through a gradual progression tomore advanced methods and techniques. Carefully structured as aseries of self-paced and self-contained chapters, this text coversthe essential and most important techniques needed by physicalscience students. Starting with complex numbers, the text thenmoves on to cover vector algebra, determinants, matrices,differentiation, integration, differential equations and finallyvector calculus, all within an applied environment. The reader isguided through these different techniques with the help of numerousworked examples, applications, problems, figures and summaries. Theauthors aim to provide high-quality and thoroughly class-testedmaterial to meet the changing needs of science students. FurtherMathematics for the Physical Sciences:

* Is a carefully structured text, with self-containedchapters.

* Gradually introduces mathematical techniques within an appliedenvironment.

* Includes many worked examples, applications, problems andsummaries in each chapter.

Further Mathematics for the Physical Sciences will be invaluable toall students of physics, chemistry and engineering, needing todevelop or refresh their knowledge of basic mathematics. The book'sstructure will make it equally valuable for course use, home studyor distance learning.






Bahasa Indonesia
Deskripsi:
Matematika lebih lanjut untuk Ilmu Fisika Matematika lebih lanjut untuk Ilmu Fisika bertujuan untuk membangun pengetahuan pembaca tentang metode matematika dasar, melalui perkembangan bertahap untuk metode dan teknik canggih. Hati-hati disusun sebagai deretan bab yang serba mandiri dan mandiri, teks ini mencakup teknik-teknik penting dan paling penting yang dibutuhkan oleh siswa ilmu fisika. Dimulai dengan bilangan kompleks, teks kemudian bergerak untuk menutupi aljabar vektor, determinan, matriks, diferensiasi, integrasi, persamaan diferensial, dan akhirnya kalkulus vektor, semua dalam lingkungan yang diterapkan. Pembaca diarahkan melalui teknik-teknik yang berbeda ini dengan bantuan banyak contoh, aplikasi, masalah, angka, dan ringkasan yang telah dikerjakan. Para penulis bertujuan untuk menyediakan materi yang berkualitas tinggi dan benar-benar teruji kelas untuk memenuhi kebutuhan para mahasiswa sains yang berubah. Lebih lanjutMatematika untuk Ilmu Fisik:
* Adalah teks yang disusun secara saksama, dengan bab yang berisi diri.
* Secara bertahap memperkenalkan teknik matematika dalam lingkungan yang diterapkan.
* Termasuk banyak contoh yang berhasil, aplikasi, masalah dan ringkasan di setiap bab.
Matematika lebih lanjut untuk Ilmu Fisika akan sangat berharga bagi semua siswa fisika, kimia dan teknik, yang membutuhkan untuk membuatkan atau menyegarkan pengetahuan mereka wacana matematika dasar. Struktur buku akan membuatnya sama berharganya untuk dipakai, mencar ilmu di rumah atau belajar jarak jauh.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel